Uncaught TypeError: $(...).dataTable is not a function

Uncaught TypeError: $(...).dataTable is not a function

masiero96masiero96 Posts: 1Questions: 1Answers: 0

when i call this page with an ajax request in chrome return this error, but with firefox all works fine
can someone help me?
<head>

<meta charset="utf-8">
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">


<link href="../bootstrap/css/bootstrap.min.css" rel="stylesheet">


<script src="../jquery/jquery.min.js"></script>


<script src="../bootstrap/js/bootstrap.min.js"></script>


<script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/jquery/jquery-ui.min.js"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../datatable/jquery/jquery-ui.css">


@ DataTable css -->
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../datatable/media/css/jquery.dataTables.min.css">

 <!-- @@@ DataTable buttons css -->
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../datatable/extensions/Buttons/css/buttons.dataTables.min.css">

 <!-- @@@ DataTable js -->
  <script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/media/js/jquery.dataTables.min.js"></script>

 <!-- @@@ DataTable buttons js -->
  <script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/extensions/Buttons/js/dataTables.buttons.min.js"></script>
  <script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/extensions/Buttons/js/buttons.flash.js"></script>

 <!-- @@@ Pdf exporting js -->
  <script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/extensions/Buttons/pdfmake.min.js"></script>
  <script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/extensions/Buttons/vfs_fonts.js"></script>

 <!-- @@@ Excel exporting js -->
  <script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/extensions/Buttons/jszip.min.js"></script>
 <!-- @@@ Print button js -->
  <script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/extensions/Buttons/js/buttons.print.min.js"></script>

 <!-- @@@ DataTable buttons js -->
  <script type="text/javascript" language="javascript" src="../datatable/extensions/Buttons/js/buttons.html5.min.js"></script>



<script type="text/javascript" language="javascript" class="init">


  $(document).ready(function() {


    } );

   // @@@ creazione della tabella
    $('#example').dataTable( {....

Answers

  • allanallan Posts: 63,205Questions: 1Answers: 10,415 Site admin

    Thanks for your question - however, per the forum rules can you link to a test case showing the issue please. This will allow the issue to be debugged.

    Information on how to create a test page, if you can't provide a link to your own page can be found here.

    My guess is that you are loading jQuery more than once.

    Thanks,
    Allan

This discussion has been closed.